Noorder eiland

3 februari 2017 - Blenheim, Nieuw-Zeeland

Het Noorden eiland zit er nu op. Ondanks dat we nu pas ongeveer op de helft van onze vakantie zijn hebben we al zo veel mooie dingen gezien. Nadat we eenmaal in Auckland waren aangekomen zijn we met onze camper in noordelijke richting vertrokken. We hebben onder meer Cape Reinga bezocht en de bay of islands, waar we ook onze eerste dolfijnen hebben ontmoet. Via het schiereiland Coromandel bereiken we vervolgens de Bay of Plenty waar we een prachtige excursie maken naar de actieve vulkaan op White Island. Van hieruit is het slecht een klein stukje naar Rotorua waar we de Maori hebben ontmoet en hebben genoten van de geothermische parken Te puia en Wai-O-Tapu. Vanuit het geisergebied trekken we verder naar Tongariro, waar we de beroemde tracking lopen onder prachtige omstandigheden. Wellington is de volgende en laatste serieuze stop op het noordereiland. Nadat we de stad hebben bezichtigd verlaten we aan het eind van de middag met de boot de stad en daarmee het noordereiland. Naar aankomst rijden we door naar Wilma en Richard bij wie we het weekend doorbrengen.

1. Yvonne Michorius:
    4 februari 2017
    In een woord `jaloers`. Wat een prachtige reis hebben jullie al gemaakt en jullie zijn maar op de helft. Geniet ervan!
  2. Diny:
    4 februari 2017
    IK geniet van jullie fotos, ben wel stikjaloers, ondanks dat ik al een stukje nieuw zeeland heb gezien. Geniet!!!, het is zo'n mooi land, ik wil er graag weer terug!!